II runda Samochodowych Mistrzostw Tychów

JP
Samochodowe Mistrzostwa Tychów, II runda Automobilklub Ziemi Tyskiej
II rundę Samochodowych Mistrzostw Tychów wygrali Florian Wójcik Mirski i Marcin Kaleciński w subaru imprezie.

Świetna dyspozycja dała Mirskiemu i Kalecińskiemu 13,41 sekundy przewagi w klasyfikacji końcowej. Okazali się oni najlepsi także w klasie K4. Podium zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w klasie uzupełnili Artur Kobiela/Kamil Wala (audi RS3) oraz Michał Kowalczyk z Dominikiem Chorobikiem miitsubishi lancer Evo IX).

W K1 po raz drugi w tym sezonie triumfowali Łukasz Semik z Markiem Wiktorem w seicento. Tuż za nimi ze stratą zaledwie 3,7 sekundy finiszowali Marcinowie Bieniak z Balem w cinquecento. Czołową trójkę uzupełnili Paweł Oślak z Patrycją Więdzel.
B
ardzo mocno obsadzona była klasa przeznaczona dla modeli włoskiej marki, czyli cento. Tu najszybsi okazali się Maciej Walaszek z Krzysztofem Satławą. Niewiele - tylko 0,8 sekundy - zabrakło do triumfu Krzysztofowi Wadasowi z Krystianem Papkojem. Podium uzupełnili Marek Mendela i Robert Krzyża.

Zwycięstwo w K2 odnieśli Grzegorz Ciombor i Joanna Jandura w hondzie civic EK4 Rally. O pozostałe miejsca na podium w 2. rundzie SMT do ostatnich metrów walczyli Szymon Gańczarczyk z Grzegorzem Kubalą w hondzie civic i Mariusz Grudka z Marcinem Gutem w citroenie C2. Ostatecznie szybsza okazała się pierwsza para, jednak obie załogi rozdzieliło zaledwie 1,2 sekundy.

Klasę K3 zdominowali Łukasz Kępa i Krystian Bywalec (honda civic), którzy o 6,1 sekundy pokonali Macieja Watrasa i Kamila Kluczewskiego oraz o 10,8 sekundy Sławka Formę i Krzysztofa Rzecznika w oplu astrze GTi.

Sporo emocji wśród kibiców zgromadzonych na torze wywołały auta z tylnym napędem walczące w klasie RWD. Tu ze świetnej strony pokazał się Adam Owczarz z Aurelią Sporek w nissanie 350z. Ta załoga do ostatniego oesu walczyła o podium w klasyfikacji generalnej. Dominację potwierdziła także przewaga wynosząca 18 sekund nad drugimi Piotrem Kapustą i Grzegorzem Gibkiem w bmw 328Ti. Trzecie miejsce zajął Tomasz Mizera pilotowany przez Sławomira Wajsmana w BMW E36 Compact.

Podczas 2. rundy SMT nie zabrakło także zawodników z rajdowymi licencjami. Najskuteczniejsi pomimo 10 sekundowej kary okazali Kazimierz Karolczak z Krzysztofem Marczewskim w subaru imprezie STI. Dalej sklasyfikowano Andrzeja Kajanka z Bartoszem Gęcą w hondzie civic oraz Jakuba i Piotra Najgrodzkich jadących fiatem seicento.

Klasyfikacja generalna 2. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017 (9 kwietnia 2017):

1. Wójcik Mirski/Kaleciński (subaru impreza) 6:41,76
2. Kobiela/Wala (audi RS3) +13,41
3. Kowalczyk/Chorobik (mitsubishi lancer Evo IX) +20,73
4. Kępa/Bywalec (honda civic) +24,26
5. Owczarz/Sporek (nissan 350z) +24,81
6. Watras/Kluczewski (renault clio) +30,44
7. Forma/Rzecznik (opel astra GSI) +35,15
8. Zawadka/Krysta (subaru impreza) +42,78
9. Kapusta/Gibek (bmw 328Ti) +42,87
10. Kowalczyk/Janas (mitsubishi lancer EVO VIII) + 43,3

3. runda SMT, która odbędzie się 21 maja na torze Fiata.

Polskie fabryki Volkswagena w całości zasilane eko-energią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie