Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska dopiero po 2023 roku?

Karol Świerkot
Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska Białej przez Bieruń i Lędziny znowu została przełożona. Przynajmniej tak wynika z opublikowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020

Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska dopiero po 2023 roku?

Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska Białej przez Bieruń i Lędziny znowu została przełożona? Tak wynika z opublikowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.

Mimo jeszcze tegorocznych zapewnień wicepremier Bieńkowskiej i zakończonego sporu o wariant budowy drogi w Miedźnej, kluczowa z punktu widzenia, zwłaszcza Bierunia, Lędzin, Imielina i Chełmu Śląskiego droga, może nie powstać w najbliższej dekadzie. W nowym programie inwestycja znalazła się na pierwszym miejscu, tyle że listy rezerwowej. Co to znaczy?

Że budowa wskoczy do programu w wypadku wykolejenia się innej inwestycji lub pojawienia się dodatkowych pieniędzy. Chociaż jak przekonuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA, jest światełko w tunelu. - To prawda, że będziemy realizować te zadania, które zostały wymienione w programie, ale dla drogi S1 nie jest gotowa jeszcze dokumentacja, więc jeśli zostanie dokończona, sytuacja może się zmienić - wyjaśnia.

Do ukończenia drogi S1 pozostał 40 kilometrowy odcinek między węzłem Kosztowy II w Mysłowicach a węzłem Suchy Potok w Bielsku Białej. Dokumentacja ma być gotowa w przyszłym roku, bo aktualnie kończony jest piąty, kompromisowy wariant trasy. - W przyszłym roku wszystkie warianty zostaną poddane ponownej ocenie. Przetarg wówczas mógłby zostać rozpisany w 2016 roku, a budowa zrealizowana w latach 2017-2020 - tłumaczy Prusak.
W czym więc problem? Że do kompletu dokumentów potrzeba jeszcze 3 mld zł. A te musi dać rząd. Czy da, tego generalna dyrekcja nie wie. - Teoretycznie są na to szanse - ucina Prusak.

Ważniejsze od budowy S1 okazały się m.in. budowa S8 Radziejowice - Białystok, S51 Olsztyn - Olsztynek czy budowa obwodnicy Kępna S11. Co ciekawe w programie zadań nie znalazło się też dokończenie drogi S69 z Bielska do Żywca oraz autostrady A1 od Częstochowy do Łodzi.

Tylko przez Bieruń przejeżdża 17-20 tys. aut na dobę. Najgorzej jest podczas zmian na Fiacie i kopalni Piast, wówczas przez 3 godziny DK 44 stoi. Droga odciążyła by też zapchany Imielin i Chełm Śląski, przez które teraz kierowany jest cały ruch z Małopolski w stronę aglomeracji Drogą Wojewódzką 934. W Lędzinach planowany jest dodatkowy węzeł obok kopalni Ziemowit, co wyprowadziło by ruch po węgiel z centrum miasta. Przypomnijmy że pierwsze warianty budowy opracowano prawie 10 lat temu.

Mniej jeździsz, mniej płacisz za OC

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3