Browar Książęcy w Tychach: podsumowanie roku 2016 i plany

Jolanta Pierończyk
Browar Książęcy w Tychach: podsumowanie roku 2016 i plany na przyszłość.Taki był temat dorocznego spotkania świątecznego, jakie odbyło się 25 listopada. Krótko mówiąc: udało się wrócić na ścieżkę wzrostu. Natomiast przyszłość to przede wszystkim czekanie na nowego właściciela.

Browar będzie miał nowego właściciela. Jakiego? To się okaże za jakieś pół roku, może w kwietniu.
- Jest 5-7 poważnych inwestorów, z których tylko dwóch z branży. Jednym z nich jest japoński browar Asahi, drugi to producent chińskiego piwa Snow – mówił Dariusz Garnowski, dyrektor tyskiego browaru podczas dorocznego spotkania świątecznego, nie ukrywając, że delegacja Asahi była na terenie browaru. Wprawdzie tylko jako zwykli zwiedzający, ale byli. Zarejestrowały ich kamery przemysłowe. – Z niepokojem i nadzieją czekamy na nowego właściciela – dodał.

Browar Książęcy w Tychach. Jaki to był rok?

Spotkanie świąteczne to czas podsumowania roku, a ten – jak ocenił dyrektor – był całkiem niezły.
- Do listopada wyprodukowaliśmy 5 mln hektolitrów piwa. To ciągle bardzo dużo – mówił. - Jest to efekt pracy 300 osób zatrudnionych na produkcji. Gdyby doliczyć pracowników magazynu, to załoga liczy 450 osób, a w sezonie nawet 600.
W tegorocznej ofercie browaru pojawiło się piwo niepasteryzowane: Tyskie niepasteryzowane, co wymagało wprowadzenia stosownych instalacji do takiej produkcji. – Poza tym inwestowaliśmy w oszczędność wody i prądu – powiedział dyrektor, dodając, że sporo pieniędzy poszło też w infrastrukturę browaru, która jest piękna, zabytkowa, ale kosztowna w utrzymaniu.
W sierpniu br. został wprowadzony program poprawiający bezpieczeństwo i komfort pracy, kwitł wolontariat pracowniczy. W tej chwili browar przygotowuje paczki dla rodzin wybranych z bazy Szlachetnej Paczki.

Browar Książęcy w Tychach: Tyskiego najlepszego

Podczas spotkania Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. sprzedaży w Regionie Południe Kompanii Piwowarskiej ocenił minione półrocze, czyli swój czas na tym stanowisku.
- Za nami bardzo dobre półrocze – powiedział. – Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu. Przede wszystkim wyhamowaliśmy spadek sprzedaży Tyskiego i mocno pracujemy nad odbudowaniem jego pozycji. W tej chwili niekwestionowanym królem wśród piw jest Żubr, który zanotował wzrost o 41,4 proc. (Tyskie – o 0,2 proc.), co jest efektem megapromocji kapslowej, jaka okazała się strzałem w dziesiątkę. Sprzedaż Lecha wzrosła o 4,7 proc. Różny był efekt poszerzania rodziny Lecha. Lech Diesel był pomysłem nieudanym, szybko się z niego wycofaliśmy. Lech Mojito był z kolei inwestycją trafioną.
Tyskie wchodzi w nową kampanię reklamową: „Tyskiego najlepszego”.

Browar Książęcy w Tychach: Trzeźwobus i alkogogle

W podsumowaniu nie zabrakło efektów aktywności Kompanii Piwowarskiej na rzecz odpowiedzialności w spożywaniu alkoholu. Dyrektor Kaczmarek mówił o trzeźwobusie, który pojawiał się na każdej imprezie wspieranej przez Kampanię Piwowarską. Jedną z atrakcji były alkogogle, dzięki którym ludzie mogli się przekonać, jak się człowiek czuje i zachowuje, mając około 3 promili w wydychanym powietrzu.

Podczas spotkania, prócz przekazania wiedzy o tym, co było i co będzie, było też dużo dobrej zabawy, jak Turniej Grzańca o Kufel Dyrektora Browaru czy dekorowanie pierników.

Nowe regulacje dotyczące pracy zdalnej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3