Browar będzie miał nowego właściciela. Jakiego? To się okaże za jakieś pół roku, może w kwietniu.
- Jest 5-7 poważnych inwestorów, z których tylko dwóch z branży. Jednym z nich jest japoński browar Asahi, drugi to producent chińskiego piwa Snow – mówił Dariusz Garnowski, dyrektor tyskiego browaru podczas dorocznego spotkania świątecznego, nie ukrywając, że delegacja Asahi była na terenie browaru. Wprawdzie tylko jako zwykli zwiedzający, ale byli. Zarejestrowały ich kamery przemysłowe. – Z niepokojem i nadzieją czekamy na nowego właściciela – dodał.
Browar Książęcy w Tychach. Jaki to był rok?
Spotkanie świąteczne to czas podsumowania roku, a ten – jak ocenił dyrektor – był całkiem niezły.
- Do listopada wyprodukowaliśmy 5 mln hektolitrów piwa. To ciągle bardzo dużo – mówił. - Jest to efekt pracy 300 osób zatrudnionych na produkcji. Gdyby doliczyć pracowników magazynu, to załoga liczy 450 osób, a w sezonie nawet 600.
W tegorocznej ofercie browaru pojawiło się piwo niepasteryzowane: Tyskie niepasteryzowane, co wymagało wprowadzenia stosownych instalacji do takiej produkcji. – Poza tym inwestowaliśmy w oszczędność wody i prądu – powiedział dyrektor, dodając, że sporo pieniędzy poszło też w infrastrukturę browaru, która jest piękna, zabytkowa, ale kosztowna w utrzymaniu.
W sierpniu br. został wprowadzony program poprawiający bezpieczeństwo i komfort pracy, kwitł wolontariat pracowniczy. W tej chwili browar przygotowuje paczki dla rodzin wybranych z bazy Szlachetnej Paczki.
Browar Książęcy w Tychach: Tyskiego najlepszego
Podczas spotkania Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. sprzedaży w Regionie Południe Kompanii Piwowarskiej ocenił minione półrocze, czyli swój czas na tym stanowisku.
- Za nami bardzo dobre półrocze – powiedział. – Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu. Przede wszystkim wyhamowaliśmy spadek sprzedaży Tyskiego i mocno pracujemy nad odbudowaniem jego pozycji. W tej chwili niekwestionowanym królem wśród piw jest Żubr, który zanotował wzrost o 41,4 proc. (Tyskie – o 0,2 proc.), co jest efektem megapromocji kapslowej, jaka okazała się strzałem w dziesiątkę. Sprzedaż Lecha wzrosła o 4,7 proc. Różny był efekt poszerzania rodziny Lecha. Lech Diesel był pomysłem nieudanym, szybko się z niego wycofaliśmy. Lech Mojito był z kolei inwestycją trafioną.
Tyskie wchodzi w nową kampanię reklamową: „Tyskiego najlepszego”.
Browar Książęcy w Tychach: Trzeźwobus i alkogogle
W podsumowaniu nie zabrakło efektów aktywności Kompanii Piwowarskiej na rzecz odpowiedzialności w spożywaniu alkoholu. Dyrektor Kaczmarek mówił o trzeźwobusie, który pojawiał się na każdej imprezie wspieranej przez Kampanię Piwowarską. Jedną z atrakcji były alkogogle, dzięki którym ludzie mogli się przekonać, jak się człowiek czuje i zachowuje, mając około 3 promili w wydychanym powietrzu.
Podczas spotkania, prócz przekazania wiedzy o tym, co było i co będzie, było też dużo dobrej zabawy, jak Turniej Grzańca o Kufel Dyrektora Browaru czy dekorowanie pierników.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?