Nie wiadomo jeszcze jak nowa komunikacja będzie wyglądać, bo rozwiązań możliwych jest kilka. - Jedną z nich jest pozostanie przy starych rozkładach, po prostu będzie je realizował nowy przewoźnik - wymienia Pustelnik. PKM Tychy proponuje natomiast utworzenie szkieletowego połączenia między Tychami a Oświęcimiem, i dostosowanie innych kursów do tej jednej linii.
- Tak to już wygląda w Tychach, chodzi o dowiezienie pasażerów do Tychów, ci następnie przesiadali by się na lokalne linie, które dowoziłyby ich np. na tereny przemysłowe, czy w bardziej odległe części Tychów - tłumaczy Pustelnik.
Ale tyska komunikacja na pewno będzie droższa niż oświęcimska. - Nas przystąpienie do MZK Tychy będzie kosztować o 1,5 mln zł rocznie więcej niż obecnie. Drożej zapłacą też sami pasażerowie, bo bilety "tyskie" są zwyczajnie droższe od oświęcimskich.
- Tyle że MZK Tychy ma bilety czasowe, więc na jednym bilecie będzie można się przesiąść na kolejny autobus, dotychczas pasażerowie musieli zakupić dwa bilety, teraz wystarczy im jeden - przekonuje Pustelnik.
Nie wiadomo jednak jaki los czeka autobusy do Woli i Pszczyny.
- Uczestniczymy w rozmowach z MZK razem z gminami powiatu bieruńsko-lędzińskiego - mówi Bogdan Taranowski, wójt Miedźnej. Podkreśla jednak, że dla jego gminy przystąpienie do MZK Tychy będzie bardzo drogim rozwiązaniem. - Dlatego jeszcze nie mówimy ani tak, ani nie, kalkulujemy koszty. Pszczyna natomiast wstąpieniem do związku zainteresowana na razie nie jest.
- Chcemy, aby przejście od jednego przewoźnika do drugiego przebiegło płynnie-mówi zastępca burmistrza-Leszek Kryczek. Trwają rozmowy w tej sprawie i planujemy, że od 1 stycznia 2015 roku, pasażerowie będą korzystać z usług MZK Tychy-dodaje Kryczek.

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?