Comenius 2014 w Lędzinach-Goławcu
Partnerem szkoły jest ZŠ J.A. Komenského w Revúcy (Słowacja). Komunikacja pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu jest realizowana za pośrednictwem wspólnej strony internetowej projektu, e-maili, listów, kartek pocztowych i spotkań
Poprzez doskonalenie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim i publicznej prezentacji rezultatów projektu wszyscy uczestnicy mają szansę odkrywać swoje talenty i stać się inspiracją dla swoich rówieśników i przyjaciół. Uczestnicy projektu są motywowani do aktywnego badania historii obu narodów i odszukania ich przesłania dla obecnych pokoleń.
Głównych celem realizowanego projektu jest połączenie działań partnerów w obszarach historycznym i kulturowym, które uważamy za najważniejsze przesłanie najnowszej historii na obecny odbiór kultury, sztuki ludowej i tradycji ludowych. Naszym celem jest również poznanie przez uczniów zwyczajów ludowych w obu krajach, a zwłaszcza na obszarach które zamieszkujemy i motywowanie ich do kontynuacji tradycji sztuki ludowej i rzemiosła, muzyki, tańca i śpiewu. Koordynatorem projektu w Zespole Szkół w Lędzinach jest Urszula Karwath, a w ZŠ J.A. Komenského w Revúcy jest Viera Suchá.
Od czwartku 22 maja do 31 maja 2014 w ramach projektu Comenius Partnerski „Przesłanie przeszłości dla teraźniejszości” w szkole gościli uczniowie i ich opiekunowie ze słowackiej szkoły w Revúcy. Młodzież uczestniczyłą we wspólnych warsztatach i zajęciach. Poznaje zwyczaje i historię naszego regionu.
29 maja 2014 r. o godz. 17:00 w sali widowiskowo-kinowej ,,Piast” odbył się koncert galowy podsumowujący pierwszy rok pracy w ramach projektu Comenius Partnerski „Przesłanie przeszłości dla teraźniejszości”, Młodzież z obu szkół wspólnie zaprezentowała śląskie i słowackie tańce, piosenki oraz utwory muzyczne.
Zespół Szkół w Lędzinach-Goławcu
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?