Remont DK 44 w Tychach. Miasto czeka na pieniądze
Trzy pasy, nowy, dwupoziomowy węzeł, chodniki i przejścia podziemne dla pieszych. To główne punkty przebudowy DK44 od granicy Bierunia i Tychów do węzła na Wartogłowcu. Tychy mają już w szufladzie gotowy projekt i pozwolenie na budowę. Jeśli będą pieniądze, do końca roku zostanie ogłoszony przetarg.
- Aplikowaliśmy o 470 mln złotych nie tylko na ten fragment, ale cały tyski odcinek od Bierunia aż pod górkę mikołowską - mówi Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. - Liczymy, że uda nam się pozyskać środki przynajmniej na pierwszy etap inwestycji.
Zakłada on m.in. poszerzenie DK44 o jeden pas ruchu na tyskim odcinku. - Niestety, na cztery pasy nie zgodzili się mieszkańcy. Ale myślę, że trzy pasy i tak znacznie poprawią sytuację - ocenia Podmokły.
Ponadto w pierwszym etapie budowy miałby powstać bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu DK44 z ulicami Mysłowicką, Oświęcimską i Kościelną.
- Węzeł będzie dwupoziomowy, ruch tranzytowy puszczamy wówczas górą - tłumaczy wiceprezydent Tychów. Kolejny etap obejmowałby przebudowę odcinka DK44 między Wartogłowcem skrzyżowaniem z ulicą Katowicką obok browaru. Tutaj również ma powstać nowy węzeł.
- Na razie nie ma jeszcze gotowego projektu, ale jest koncepcja. Zakłada puszczenie ruchu na DK44 pod ziemią - tłumaczy Podmokły. Górą z kolei odbywał by się ruch ulicą Katowicką - dodaje.
Węzeł powstałby na wzór skrzyżowania Drogowej Trasy Średnicowej z ulicą Bytomską w Świętochłowicach. Wzdłuż całej DK44 miałaby też powstać nowa infrastruktura dla pieszych, łącznie z przejściami podziemnymi.
- To nie będzie remont, ale całkowita przebudowa - podkreśla Podmokły. - W zasadzie inwestycja już się rozpoczęła od budowy ronda na ulicy Oświęcimskiej wraz z obwodnicą, która wyprowadza ruch z Fiata i terenów przemysłowych - dodaje.
Na razie trudno jednak spekulować, kiedy przebudowa mogłaby się zakończyć. Wiadomo, że oznaczałaby reorganizację ruchu i utrudnienia dla kierowców przejeżdżających przez Tychy. Jednak jak zapewnia tyski magistrat, została już opracowana strategia działania i plan objazdów na czas budowy. Remont ma być prawie bezbolesny.
- Tutaj będzie inna sytuacja niż podczas przebudowy DK1. Jesteśmy przygotowani - zapewnia. Objazd dla DK 44 ma prowadzić bowiem przez tereny przemysłowe. - Dalej do DK1, która została już przebudowana i na węzeł Wartogłowiec, którym wyjedziemy dalej w stronę Mikołowa - tłumaczy Podmokły. Pomóc ma nowe rondo i obwodnica Urbanowic. - Kierowcy zjadą węzłem w Bieruniu na ul. Oświęcimską, dalej nową drogą na tereny przemysłowe - tłumaczy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?