Między główną stacją w Tychach a Lędzinami pociągi zatrzymywały się na stacjach Tychy Zachodnie, Tychy Miasto, Tychy Urbanowice, Tychy Fabryka, Bieruń Stary Mleczarnia, Bieruń Stary i Górki. Pociągami jeździli mieszkańcy Tychów do pracy w kopalni Ziemowit w Lędzinach i Piast w Bieruniu, a ludzie z Bierunia i Lędzin podróżowali do pracy, szkoły i na zakupy do Tychów.
Linia ta jest stosunkowo młoda, bo otwarto ją na początku lat siedemdziesiątych. Przewozy pasażerskie po raz pierwszy pojawiły się tutaj w rozkładzie jazdy na lata 1973-1974. Wcześniej pociągi z Lędzin do Tychów też jeździły, ale okrężną drogą przez Mysłowice Wesołą i Tychy Czułów. Najlepsze czasy przeżywała w latach osiemdziesiątych. Po zmianie ustroju pociągów było już mniej. Do Tychów Miasta wciąż było ich sporo. W 1996 roku do Lędzin dojeżdżało już tylko osiem składów. Rozkład jazdy był ułożony pod przewozy pracownicze i w żadnym wypadku nie zachęcał do podróży "zwykłych" ludzi. Ostatni rozkład - z lat 2000-2001 - przewidywał już tylko cztery pociągi w obie strony w nieco dziwnych porach. Potem kursy zawieszono.
W 2007 roku wznowiono kursy na trasie Tychy - Tychy Miasto. Potem linię wewnątrz Tychów przebudowano tak, że teraz pociągi docierają do nowej stacji Tychy Lodowisko. Dalej - w kierunku Bierunia - jeżdżą już tylko składy towarowe.
Dawne dworce w Bieruniu Starym i w Lędzinach są dzisiaj bardzo zaniedbane. W tym drugim mieście na peronie rośnie już las. Latem, w gąszczu roślinności, trudno jest znaleźć miejsce, w którym jeszcze osiemnaście lat temu jeździły pociągi.
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?