Używaj ePUAP
Załatwianie spraw urzędowych przez internet umożliwia bezpłatna platforma ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to miejsce, gdzie w przestrzeni internetowej są udostępniane usługi publiczne. Co ważne, w tym przypadku nie ograniczają nas godziny pracy urzędu, więc swoje sprawy możemy załatwiać w wybrany przez siebie dzień i o dowolnej porze.
W ten sposób możemy załatwić sprawę w Urzędzie Stanu Cywilnego, Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a także w starostwie powiatowym i urzędzie miasta lub gminy. Potrzebujesz uzyskać zaświadczenie, odpis lub złożyć wniosek? Również te czynności możemy zrobić szybko i wygodnie poprzez ePUAP.
Więcej o ePUAP:
https://www.gov.pl/web/gov/zalatwiaj-sprawy-urzedowe-przez-internet-na-epuap
Podpis przez profil zaufany
Składając przez ePUAP wniosek w konkretnej sprawie nie musisz także martwić się o kwestię podpisu. Jest on realizowany przy wykorzystaniu tzw. PROFILU ZAUFANEGO. To nic innego jak środek identyfikacji elektronicznej, który umożliwia złożenie podpisu zaufanego, który - co warto podkreślić - nie jest podpisem elektronicznym.
Profil zaufany pozwala na identyfikację danego posiadacza usług publicznych w internecie poprzez takie dane jak: imiona, nazwisko, data urodzenia i pesel. Warto podkreślić, że profil zaufany został zabezpieczony w taki sposób, aby nikt poza właścicielem nie miał możliwości korzystania z niego.
Więcej o profilu zaufanym:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Dlaczego warto przez internet?
Odpowiedź jest prosta. W sytuacji stanu epidemii koronawirusa i wielu ograniczeń jakie, w trosce o nasze zdrowie i życie, zostały wprowadzone przez władze państwowe, nie tylko warto, ale trzeba korzystać z platformy ePUAP w celu załatwienia spraw urzędowych.
Pamiętaj, że dzięki ePUAP:
● załatwisz wiele spraw w różnych urzędach,
● sprawdzisz na bieżąco statusy spraw i wniosków,
● odbierzesz i wyślesz urzędową korespondencję.
źródło: gov.pl
Lokalizacje Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Powiecie Bieruńsko-Lędzińskim:
I. Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i mediacji prowadzony przez Stowarzyszenie Sursum Corda:
1. Powiatowy Zarząd Dróg w Bieruniu przy ul. Warszawskiej 168, pok. 27 (I piętro), poniedziałek, piątek w godz.: 8.00-12.00, wtorek-czwartek w godz.: 11.30-15.30
II. Pozostałe punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i mediacji:
1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lędzinach przy ul. Lędzińskiej 24, pok. 102a (parter), poniedziałek w godz.: 13.00-17.00; wtorek i środa w godz.: 7.50-11.50, czwartek i piątek w godz.: 10.00 – 14.00
Harmonogram pracy punktów na terenie Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego dostępny również na stronie: https://bip.powiatbl.pl/pomoc-prawna/index
Z nieodpłatnej pomocy skorzystać może każda osoba fizyczna, po podpisaniu w punkcie pomocy oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Kobiecie, która jest w ciąży udzielanie pomocy prawnej odbywa się poza kolejnością.
Rejestracja na wizyty
w celu uzyskania pomocy w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego należy dokonać wcześniejszej rejestracji.
Rejestracja na wizyty odbywa się pod numerem telefonu: (32) 226 91 18, poniedziałek w godz.: 7.30-17.00, wtorek-czwartek w godz.: 7.30-15.30, piątek w godz.: 7.30-14.00
„Projekt finansowany z budżetu Państwa, realizowany przez Powiat Bieruńsko-Lędziński”