E-urząd w Bieruniu. Wielki technologiczny projekt przygotowany.

Magdalena Kutyni
Bieruński urząd miejski będzie miał swój e-urząd. Nie wiadomo dokładnie kiedy, ale szykuje się rewolucja technologiczna. Przygotowany jest już kompleksowy projekt, dzięki któremu opłaty zrobić będzie można przez internet w telefonie.

Urząd miejski w Bieruniu przygotował projekt platformy elektronicznej, zwanej e-urzędem, dzięki któremu większość spraw urzędowych będzie można załatwić przez internet, bez konieczności fizycznego kontaktu z urzędem. 30 września złożony został wniosek do konkursu. UM w Bieruniu ubiega się bowiem o dofinansowanie projektu z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Projekt e-urzędu składa się z trzech elementów. - Po pierwsze powstanie strona internetowa urzędu – opowiada Remigiusz Wykręt, kierownik referatu informatyki UM w Bieruniu. -Podatnik założyć może konto w systemie informatycznym, dzięki któremu będzie mógł na bieżąco śledzić jakie ma zobowiązania wobec urzędu – wyjaśnia. Dotyczyć to będzie min.: podatku od nieruchomości, opłaty od środków transportu czy opłaty za odpady, czyli tych spraw, które normalnie załatwia się w okienku kasy. Mieszkańcy Bierunia będą mogli zalogować się do systemu urzędowego i zapłacić za rachunki w taki sposób w jaki robi się zakupy w serwisie allegro. - Podatnik po kliknięciu opcji „zapłać” zostanie automatycznie przeniesiony na stronę swojego banku, przez którą dokonać będzie mógł płatności.

Drugim elementem projektu będzie wprowadzenie komunikacji elektronicznej pomiędzy poszczególnymi jednostkami w gminie: BOSiR, BOK, Ośrodek Edukacji i MOPS. Powstanie tzw. profil zaufany, zwany też ePUAP-em. Jest to metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach administracji elektronicznej, stanowiąca alternatywę dla podpisu. - W mieście uruchomiony zostanie punkt potwierdzania profili zaufanych – mówi kierownik Wykręt. - Trzeba tam będzie założyć konto i potwierdzić swoje dane. Potem załatwiać już będzie można wszystkie sprawy administracyjne w różnych urzędach, min.: w skarbowym i w ZUS-ie poprzez jeden profil – tłumaczy.

Trzecim elementem projektu ma być aplikacja na telefon, którą mieszkańcy będą sobie mogli zainstalować w swoich smartfonach. Oprogramowanie to będzie miało dwie funkcje. Po pierwsze użytkownicy otrzymywać będą sms-y z z ogłoszeniami i informacjami o wydarzeniach. Po drugie będzie też miało charakter spersonalizowany. - Mieszkańcy po zalogowaniu się na konto w e-urzędzie otrzymywać będą sms-y z przypomnieniami o swoich płatnościach – wyjaśnia Wykręt. - Uruchomiony zostanie bowiem system powiadamiania mieszkańców -dodaje.

W ramach projektu urząd miejski zakupić chce nowe serwery, które obsługiwać będą ten system.
Całkowity koszt inwestycji to półtora mln zł. To, czy konkurs udało się wygrać wiadome będzie dopiero w grudniu. - Nawet jeśli nie uda się pozyskać środków na e-urząd w ramach tego konkursu, będziemy próbować skorzystać z innych programów – mówi Remigiusz Wykręty. - Ostatecznie zrealizujemy projekt ze środków własnych – dodaje.

OFE zlikwidowane. Masz 5 miesięcy na decyzję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie