Zmiany widać już przy wejściu do Teatru Małego: inne foyer, inne logo. Wchodzący na scenę widzą nowe deski. Przearanżowana została część administracyjna na piętrze, w dawnej siedzibie galerii Obok powstał pokój edukacji twórczej.
Tyskie Spotkania Teatralne w 44. roku swojej historii przybrały nową nazwę: TopOFFFestival i stały się miejscem przedstawień teatrów offowych.
W miejsce Krakowskiego Salonu Słowa Anny Dymnej pojawił się Poeticon, czyli nowe spotkania z poezją i muzyką. W jego ramach tyskiej publiczności zaprezentowali się m.in. Stanisława Celińska, Beata Rybotycka, Magda Umer czy Piotr Machalica.
Zaistniały poranki muzyczne - we wszystkie niedziele lipca i sierpnia na dziedzińcu teatralnym, zawsze o godz. 11, zakończone folkowym pożegnaniem lata. Pojawił się doroczny koncert „In Tichy” na inaugurację urodzin miasta.
Nowością był festiwal „Jazz! Open mind”, w ramach którego do Tychów przyjechała m.in. Anna Maria Jopek.
Dumą dyrektor Doroty Pociask-Frącek jest autorski projekt Edu.Dance, a w nim 20 warsztatów rocznie integrujących dzieci pełno- i niepełnosprawne na płaszczyźnie tańca.
Jej dumą jest też Otwarta Scena Teatru Tychy, w ramach której udało się wyprodukować trzy premiery. Największym sukcesem był spektakl „Woyzeck” Macieja Gorczyńskiego, który 13 października zostanie zaprezentowany na Międzynarodowym Festiwalu „Konfrontacje Teatralne” w Lublinie.
Długo by mówić o tym, co pod egidą Teatru Małego działo się w tyskiej kulturze podczas trzyletniej dyrektorskiej kadencji Doroty Pociask-Frącek. W tym czasie wpływy z biletów wyniosły ponad milion złotych (choć -jak podkreśla pani dyrektor - starała się utrzymywać niskie ceny biletów - spektakl z Januszem Gajosem w Teatrze Konesera kosztował 50 zł).
Osiągnięciem dyrektor Doroty Pociask-Frącek było pozyskanie 334.300 zł z funduszy zewnętrznych, które poszły zarówno na działalność Teatru Małego, jak i inwestycje (z tych pieniędzy powstał np. pokój edukacji twórczej).
Z wydawniczych dokonań warto wspomnieć Tyski Magazyn Kulturalny (w zupełnie nowym kształcie), „Techniki znane i zapomniane. Instrukcja artystyczna”, „W krainie muzyki” czy zbiór poezji Agaty Cichy pt. „Piołun”.
Za tzw. rebranding identyfikacji wizualnej Teatru Małego oraz podległych mu Pasażu Kultury Andromeda i Miejskiej Galerii Sztuki Obok dyrektor Dorota Pociask-Frącek odebrała nagrodę Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej w konkursie „Śląska Rzecz 2017”. Chodzi m.in. o nowe logo oraz nową szatę graficzną wszelkich wydawnictw teatralnych (nawiązanie do mozaiki na ścianie Teatru Małego) i jednolity kolor przewodni (jasna, fluoroscencyjna zieleń).
Jednym z niezrealizowanych celów dyrektor Doroty Pociask-Frącek jest liniowy system nagłośnienia i likwidacja głośników na scenie.
- Zakupy są poczynione. Żeby to sfinalizować, potrzebne jest sprawdzenie, czy dach wytrzyma ciężar podwieszonego sprzętu nagłaśniającego - mówi dyrektor.
Niezrealizowanymi celami są też remont garderób i przedstawienia plenerowe w dzielnicach miasta.
- Mamy zadaszoną scenę, na której odbywają się koncerty w cyklu poranków muzycznych. Niestety, nie zdążyliśmy z teatrem wyjść do ludzi - mówi Dorota Pociask-Frącek.
ZOBACZ TAKŻE
Dorota Pociask-Frącek przedstawiła swój program dla Teatru Małego
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?