Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S1: Bieruń, Lędziny, Imielin nie mogą się doczekać

Karol Świerkot
Z jednej strony ekspresówka odciąży lokalne drogi z ruchu tranzytowego przez nasze gminy. Z drugiej uatrakcyjni powiat dla potencjalnych inwestorów, którzy łatwo i szybko tutaj dojadą. Budowa S1 to dla nasz korzyści

Pierwsze warianty budowy opracowano prawie 10 lat temu, mimo to droga ekspresowa S1 wciąż pozostaje tylko na papierze. Jednak, jak zapewniła wicepremier Elżbieta Bieńkowska, do podpisania umowy na budowę, może dojść pod koniec 2016 lub początku 2017 r. Brakujący 40-kilometrowy odcinek między Mysłowicami a Bielskiem -Białą, mógłby być gotowy w 2020 roku. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku zaś poznamy ostateczny przebieg trasy.

Budowa drogi S1: Bieruń, Lędziny, Imielin nie mogą się doczekać

- Konsultacje na temat wariantów powinny być już dawno zakończone, 10 lat to chyba wystarczający czas, aby wszystko przedyskutować? - mówi Bernard Pustelnik, burmistrz Bierunia, miasta, dla którego budowa drogi jest kluczowa. Mieszkańcy od lat bowiem domagają się obwodnicy, która odciąży zatłoczoną DK 44.

- Przez Bieruń przejeżdża 17-20 tys. aut na dobę. Najgorzej jest podczas zmian na Fiacie i kopalni Piast, wówczas przez 3 godziny DK 44 stoi - przyznaje burmistrz. Droga S1 to także karta przetargowa władz w negocjacjach z inwestorami, których miasto chce przyciągnąć do strefy ekonomicznej. - Mamy obecnie 40 ha terenów pod inwestycje, z możliwością powiększenia strefy do 150 ha - mówi burmistrz.

Na inwestycje i odciążenie lokalnych ulic liczą po wybudowaniu ekspresówki także Lędziny. Planowany węzeł w okolicy osiedla Rachowy skierowałby ciężki transport z kopalni Ziemowit bezpośrednio na S1. Tutaj też miasto przewidziało tereny inwestycyjne. Władze liczą także, że uda się w końcu wybudować węzeł na istniejącym odcinku ekspresówki w okolicy ulicy Zawiszy Czarnego.

- Mamy tam plan zagospodarowania pod centrum logistyczne, inwestor wykupił już ziemię od rolników. Miał wybudować węzeł, jednak kryzys gospodarczy pokrzyżował te plany - mówi Wiesław Stambrowski, burmistrz Lędzin.
Własnego węzła nie będzie miał Imielin, jednak Jan Chwiędacz, burmistrz miasta i tak widzi plusy inwestycji.

- Przede wszystkim odciążenie DW 934, którą teraz każdego dnia przejeżdża sznur samochodów - mówi.
Bowiem Imielin oraz Chełm Śląski leżą obecnie na głównym szlaku w kierunku Małopolski. Zmieniła by to S1 i planowany węzeł w Oświęcimiu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa drogi S1: Bieruń, Lędziny, Imielin nie mogą się doczekać - Bieruń Lędziny Nasze Miasto

Wróć na bierun.naszemiasto.pl Nasze Miasto