Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska dopiero po 2023 roku?

Karol Świerkot
Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska Białej przez Bieruń i Lędziny znowu została przełożona. Przynajmniej tak wynika z opublikowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020

Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska dopiero po 2023 roku?

Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska Białej przez Bieruń i Lędziny znowu została przełożona? Tak wynika z opublikowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.

Mimo jeszcze tegorocznych zapewnień wicepremier Bieńkowskiej i zakończonego sporu o wariant budowy drogi w Miedźnej, kluczowa z punktu widzenia, zwłaszcza Bierunia, Lędzin, Imielina i Chełmu Śląskiego droga, może nie powstać w najbliższej dekadzie. W nowym programie inwestycja znalazła się na pierwszym miejscu, tyle że listy rezerwowej. Co to znaczy?

Że budowa wskoczy do programu w wypadku wykolejenia się innej inwestycji lub pojawienia się dodatkowych pieniędzy. Chociaż jak przekonuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA, jest światełko w tunelu. - To prawda, że będziemy realizować te zadania, które zostały wymienione w programie, ale dla drogi S1 nie jest gotowa jeszcze dokumentacja, więc jeśli zostanie dokończona, sytuacja może się zmienić - wyjaśnia.

Do ukończenia drogi S1 pozostał 40 kilometrowy odcinek między węzłem Kosztowy II w Mysłowicach a węzłem Suchy Potok w Bielsku Białej. Dokumentacja ma być gotowa w przyszłym roku, bo aktualnie kończony jest piąty, kompromisowy wariant trasy. - W przyszłym roku wszystkie warianty zostaną poddane ponownej ocenie. Przetarg wówczas mógłby zostać rozpisany w 2016 roku, a budowa zrealizowana w latach 2017-2020 - tłumaczy Prusak.
W czym więc problem? Że do kompletu dokumentów potrzeba jeszcze 3 mld zł. A te musi dać rząd. Czy da, tego generalna dyrekcja nie wie. - Teoretycznie są na to szanse - ucina Prusak.

Ważniejsze od budowy S1 okazały się m.in. budowa S8 Radziejowice - Białystok, S51 Olsztyn - Olsztynek czy budowa obwodnicy Kępna S11. Co ciekawe w programie zadań nie znalazło się też dokończenie drogi S69 z Bielska do Żywca oraz autostrady A1 od Częstochowy do Łodzi.

Tylko przez Bieruń przejeżdża 17-20 tys. aut na dobę. Najgorzej jest podczas zmian na Fiacie i kopalni Piast, wówczas przez 3 godziny DK 44 stoi. Droga odciążyła by też zapchany Imielin i Chełm Śląski, przez które teraz kierowany jest cały ruch z Małopolski w stronę aglomeracji Drogą Wojewódzką 934. W Lędzinach planowany jest dodatkowy węzeł obok kopalni Ziemowit, co wyprowadziło by ruch po węgiel z centrum miasta. Przypomnijmy że pierwsze warianty budowy opracowano prawie 10 lat temu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bierun.naszemiasto.pl Nasze Miasto